Polskie Hotele Niezależne

Blog Polish Prestige Hotels

Bądź na bieżąco z nowościami

Zdrowe kiszonki w Art Hotelu!

Zdrowe kiszonki w Art Hotelu!

Ponad 100 słoików z kiszonkami stworzyły dzieci podczas warsztatów #ArtKidsMenu. Spotkanie było pierwszym z cyklu akcji "Przynieś słoik, wyjdź z kiszonką" organizowanym przez Art Hotel we Wrocławiu. Specjalnym gościem był Szymon Radzimierski, nastoletni podróżnik, aktor i pisarz.

Zdrowe kiszonki w Art Hotelu! Ponad 100 słoików z kiszonkami stworzyły dzieci podczas warsztatów #ArtKidsMenu. Spotkanie było pierwszym z cyklu akcji "Przynieś słoik, wyjdź z kiszonką" organizowanym przez Art Hotel we Wrocławiu. Specjalnym gościem był Szymon Radzimierski, nastoletni podróżnik, aktor i pisarz.

Proste przepisy

Ponad 60 dzieci i ich rodziców wspólnie wkładało do ukiszenia ogórki i paprykę. Postępowali krok po kroku według przepisu przygotowanego przez Akademię Małego Kucharza, jednego z partnerów akcji. - To takie proste? Gdybym wiedziała, robiłabym to częściej! – śmiała się jedna z mam, uczestniczka warsztatów. Rzeczywiście kiszenie ogórków czy papryki okazało się prostym zadaniem i nawet kilkuletnie dzieci radziły sobie z nim dzielnie. Do tego specjalne etykiety, podpis na słoiku i już można było wyjść ze swoim zdrowym słoikiem kiszonek.

Wspólne gotowanie z dziećmi

#ArtKidsMenu to kulinarne przedsięwzięcie, które edukuje dzieci i rodziców w temacie zdrowego żywienia. Wszystko zaczęło się 2 lata temu. Szefowie Art Hotelu chcieli dowiedzieć się, jak powinno wyglądać idealne dziecięce menu w restauracji. Doskonałym źródłem wiedzy okazały się wspólne warsztaty kulinarne dla małych gości hotelu oraz wypełnienie przez młodych uczestników 200 ankiet ze szczegółowymi pytaniami o indywidualne preferencje kulinarne. Od tego, co dzieci lubią jeść na śniadanie po pytania czy gotują z rodzicami. Odpowiedzi przerosły najśmielsze oczekiwania samych organizatorów. - Chcemy pomóc rodzicom znaleźć czas na wspólne gotowanie z dziećmi – wyjaśnia ideę projektu Anna Wałęsa, specjalista do spraw marketingu w Art Hotelu. – Dajemy hotelową przestrzeń, słoiki, etykiety i specjalne na tę okazję zaprojektowane kuchenne fartuszki. Dzięki naszej inicjatywie dzieci spełnią swoje marzenia – wspólne gotowanie z zabieganymi rodzicami.

Dzieci w kuchni

Z ankiet jasno wynikało, że dzieci zamiast rosołu wolą pomidorową, do spaghetti konieczny jest sos pomidorowy, a mięso już nie koniecznie, za to nic nie mają przeciw roślinnym burgerom. Najmłodsi zgodnie podkreślali w badaniu, że chcą mieć wpływ na składniki kanapek w pierwszym czy drugim śniadaniu. Najwięcej dzieci życzyło sobie wspólnego gotowania z rodzicami i jednocześnie przyznawało, że to prawie nigdy się nie dzieje.

Rodzice nie mają czasu dla najmłodszych, ale pragnęliby, żeby dzieci jadły zdrowo. - Czas jest w dzisiejszych czasach bezcenny – tłumaczy Katarzyna Gubała, koordynatorka projektu #ArtKidsMenu i diet coach. – W ciągłym zabieganiu trudno nam znaleźć chwilę, żeby gotować z dzieckiem, a potem jeszcze po tej zabawie posprzątać. Rozumiem rodziców. Dlatego na tych warsztatach w Art Hotelu podpowiadamy, jak to zrobić z głową. Okazuje się, że da się z dziećmi w kuchni tworzyć kulinarne cuda i nie być zmęczonym.

Smakowite podróże

Efektem pierwszego spotkania było ponad 100 słoików wypełnionych pysznościami. Wszystkie warzywa i owoce, w tym ekologiczne dostarczył partner akcji Targ Piast – dolnośląska hurtownia rolno-spożywcza. Nie zabrakło też zdrowych soków i smoothie od sponsora – Fundacji Marwit. Największym przeżyciem dla dzieci było wspólne gotowanie z Szymonem Radzimierskim, podróżnikiem, blogerem, autorem książek, aktorem, ambasadorem i reporterem National Geographic Kids. Szymon odwiedził prawie 40 krajów świata. Relację z wypraw zamieszcza na blogu planetkiwi.pl, którego prowadzi w dwóch językach (po polsku i angielsku) od ósmego roku życia.

Uczestnicy warsztatów mogli usłyszeć kulinarne opowieści Szymona o dalekich krajach, egzotycznych potrawach i niekonwencjonalnych obyczajach przy stole. Na chętnych czekała do kupienia ostatnia książka Szymona „Etiopia. U stóp góry ognia”.

Alicja Janosz zaśpiewa dzieciom

Kolejny etap projektu #ArtKidsMenu, czyli wspólne BEZPŁATNE warsztaty dla dzieci i rodziców pod patronatem Miasta Wrocław już 4 sierpnia. Specjalnym gościem będzie wokalistka Alicja Janosz, która przygotuje na to wydarzenie kilka piosenek dla dzieci. Na każde spotkanie będzie można wygrać zaproszenie przez Internet, dokładnie na Facebooku Art Hotelu i parterów.

Zwycięzcy będą mogli wysłuchać wykładu o zdrowym żywieniu poprowadzonym przez diet coacha Katarzynę Gubałę, a następnie będą uczyć się kisić warzywa i owoce na słono czy na słodko m.in. z Arkiem Dziakowskim, właścicielem firmy „Zdrowy Ferment”. Na początek 2020 roku w ramach projektu #ArtKidsMenu zaplanowany jest finałowy kulinarny event z udziałem celebrytów, gwiazd i blogerów oraz ich dzieci. Partnerem projektu jest Miasto Wrocław i sieć bibliotek miejskich Wrocławia, Targ Piast, sklep Regio Food oraz Fundacja Marwit.

Harmonogram warsztatów:

  • 04 sierpnia – Zdrowo i kolorowo w słoiku – Arek Dziakowski "Zdrowy Ferment"
  • 15 wrzesień - Fermentacja na słodko – Arek Dziakowski "Zdrowy Ferment"
  • 29 wrzesień - Dzikie kiszenie- Arek Dziakowski "Zdrowy Ferment"

Szczegóły akcji na stronie Art Hotelu na Facebooku »

Dołącz do nas na Facebooku

Inspiracje, oferty specjalne, zniżki tylko dla fanów - dołącz do nas i zacznij korzystać

Dołącz do Prestige Club

Poznaj korzyści i rozpocznij oszczędzanie
Dołączasz bezpłatnie
do Prestige Club
Otrzymujesz login
i numer Prestige Club
Uzyskujesz dostęp
i korzystasz ze zniżek
Zbierasz punkty
na dodatkowe usługi

Błyskawiczna rejestracja w Prestige Club

Szybko i bez żadnych opłat. Dołącz do programu Presitge Club i zacznij oszczędzać.

Lokalizacje obiektów

  • Wszystkie
  • W górach
  • Nad morzem
  • Nad jeziorem
  • W mieście
  • Obiekty Historyczne

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj zawsze najlepsze oferty!
 
Zaloguj się

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Polskie Hotele Niezależne, Baśniowa 3/305, 02-349, Warszawa , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane