Polskie Hotele Niezależne

Blog Polish Prestige Hotels

Bądź na bieżąco z nowościami

Biznes

Hotel jako nagroda

Hotel jako nagroda

Bilety do kina, karty do klubów fitness, bony, to nagrody, które często otrzymują pracownicy. Jeżeli jednak chcemy docenić pracowników za ich szczególne osiągnięcia, tego typu rozwiązania nie będą wystarczające. Przede wszystkim,nie jest to prestiżowa nagroda. Nie zapadnie ona na dłużej w pamięci. Warto wybrać inne rozwiązania – na przykład voucher na kilkudniowy pobyt w prestiżowym hotelu z pakietem SPA, tak aby wyróżniony pracownik mógł odpocząć i nabrać sił do dalszej pracy.

Bilety do kina, karty do klubów fitness, bony, to nagrody, które często otrzymują pracownicy. Jeżeli jednak chcemy docenić pracowników za ich szczególne osiągnięcia, tego typu rozwiązania nie będą wystarczające. Przede wszystkim,nie jest to prestiżowa nagroda. Nie zapadnie ona na dłużej w pamięci. Warto wybrać innerozwiązania – na przykład voucher na kilkudniowy pobyt w prestiżowym hotelu z pakietem SPA, tak aby wyróżniony pracownik mógł odpocząć i nabrać sił do dalszej pracy.

Pracownik doceniony

Przyznawanie pracownikom ciekawych, niestandardowych benefitów spełnia dwie funkcje. Z jednej strony pracodawca wynagradza pracownika za jego wkład w działania w firmie, za zaangażowane i lojalność. Z drugiej strony tego typu nagroda motywuje do dalszej pracy. Ciekawy benefit zapewne zostanie dostrzeżony przez pracownika i doceniony. Tak wyróżniona osoba będzie bardziej zmotywowana do pracy, wydajna, zaangażowana, co zapewne przełoży się na wyniki firmy. Jest jeszcze jedna, bardzo ważna kwestia, dzięki prestiżowej nagrodzie pracownik poczuje się dowartościowany, gdyż otrzyma sygnał, że to co robi zostało zauważone i szczególnie docenione. Aby wyróżnienie było skuteczne, powinno być przyznane zaraz po ukończeni działania, które pracodawca chce nagrodzić. Warto także przyznać voucher na pobyt w hotelu długoletnim, rzetelnym, zaufanym pracownikom, za ich lojalność i wieloletnie działania na rzecz firmy. Dobrym pretekstem może być na przykład jubileusz pracy w firmie lub szczególne osiągnięcia.

Korzyści dla firmy

Dzisiaj każda firma powinna dbać o dobry wizerunek, poprzez działania z obszaru public relation, CSR czy też employer brandingu. Przyznawanie niestandardowych nagród może być dla pracodawcy korzystne także ze względów wizerunkowych. Jest on wtedy postrzegany jako nowoczesna firma, dbająca o swoich pracowników. Dzięki temu buduje markę pracodawcy jako dbającego o swoich pracowników - osoby wyróżniające się, zostają nagrodzone w ciekawy sposób. To cenne działanie employerbrandingowe, sprawiające, że podczas rekrutacji potencjalni pracownicy chętniej aplikują do danej firmy. Takie działania zwiększają także lojalność pracowników, a tym samym zmniejszają rotację, co przekłada się na niższe koszty i większą efektywność zespołów.

Popularność przyznawania benefitów w przedsiębiorstwach o różnej wielkości

Wielkość przedsiębiorstwa Procent
Mikro 23%
Małe 59%
Średnie 73%
Duże 82%
Wielkie 90%

 

 

opracowanie: Sedlak & Sedlak na podstawie raportu "Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2016 roku".

Prestiżowe miejsca

Przyznając nagrodę w postaci pobytu w hotelu warto wybrać odpowiednie, sprawdzone miejsce - najlepiej prestiżowy hotel, utrzymujący wysokie standardy zarówno noclegów, jak i wyżywienia oraz rozbudowane zaplecze. Przede wszystkim warto, aby był w ciekawej lokalizacji – w okolicy atrakcyjnej turystycznie czy też na przykład zabytkowym centrum miasta. To da pracownikowi wiele możliwości na spędzenie wolnego czasu. Hotel musi  posiadać odpowiednie zaplecze gastronomiczne: restaurację serwującą smaczne posiłki, kawiarnię, a także dodatkowe atrakcje w budynku - klub z torem do gry w kręgle, stołem bilardowym. Atrakcyjności oferty dodaje także centrum SPA: basen, grota solna, kompleks saun oraz możliwość relaksujących masaży czy też innych zabiegów na twarz i ciało. Ważne jest także otoczenie hotelu. Dodatkowym atutem będzie dostęp do prywatnej plaży nad jeziorem, do parku czy też ścieżek rowerowych, wypożyczalni sprzętu, zaplecza sportowego itp. Pracownik powinien odczuć, że to wyróżnienie jest prestiżowe. Indywidualne Potrzeby Warto także nagradzając pracownika dostosować wyróżnienie do indywidualnych potrzeb. Inne oczekiwania będzie miała osoba, która wybierze się w dane miejsce sama, inne jeżeli planuje wypoczywać z rodziną.

         

Ważne jest także dopasowanie miejsca do pory roku, w której będzie realizowała voucher np. hotel w okolicy stoku narciarskiego zimą, lub morza, jeziora latem. Warto także dopasować odległość hotelu do długości pobytu – jeżeli jest to wyjazd weekendowy powinien być bliżej miejsca zamieszczania. Znaczenie ma także oczekiwania nagradzanego – czy decyduje się na wyciszenie, czy raczej aktywny odpoczynek. Nagradzając pracownika można także wziąć pod uwagę jego zainteresowania np. pływanie kajakiem lub wycieczki górskie i dobrać odpowiednią lokalizację. Tylko właściwie dopasowany benefis sprawie, że nagroda zostanie odebrana właściwie przez pracownika i zmotywuje go do dalszej, zaangażowanej pracy.

       

Dołącz do nas na Facebooku

Inspiracje, oferty specjalne, zniżki tylko dla fanów - dołącz do nas i zacznij korzystać

Dziś szczególnie polecamy

19 stycznia Środa
  • Wszystkie oferty

Dołącz do Prestige Club

Poznaj korzyści i rozpocznij oszczędzanie
Dołączasz bezpłatnie
do Prestige Club
Otrzymujesz login
i numer Prestige Club
Uzyskujesz dostęp
i korzystasz ze zniżek
Zbierasz punkty
na dodatkowe usługi

Błyskawiczna rejestracja w Prestige Club

Szybko i bez żadnych opłat. Dołącz do programu Presitge Club i zacznij oszczędzać.

Lokalizacje obiektów

  • Wszystkie
  • W górach
  • Nad morzem
  • Nad jeziorem
  • W mieście
  • Obiekty Historyczne

Zapisz się do newslettera

Otrzymuj zawsze najlepsze oferty!
 
Zaloguj się

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez HARMONY POLISH HOTELS, Baśniowa 3/305, 02-349, Warszawa Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane